maandag, april 03, 2006

Doorschrijven


Ben vanochtend dus druk doende met de layout van het log. Mooie tarotkaarten plaatsen welke in samenwerking tussen de beruchte magier Aleister Crowley en Lady Frieda Harris tot stand zijn gekomen. Persoonlijk heb ik deze kaarten altijd de mooiste gevonden. Ze spreken me zo ontzettend sterk aan dat dit eigenlijk niet onder woorden te brengen is. Nu moet u weten dat Aleister Crowley niet de eerste de beste was. Het schijnt echt een onmogelijk Mens te zijn geweest, maar een 'Weten' wat deze man in zich droeg: onvoorstelbaar!
Zelf ben ik nu ook niet altijd 'een lulletje rozenwater in een grijs pak geweest', mogelijk dat hij me als persoon daarom ook zo aanspreekt.
Maar goed, om dus alle 22 kaarten van de Grote Arcana te plaatsen op het log heb ik dus meer tekst nodig. Want ik heb pas twee artikelen en dus nog niet genoeg ruimte aan de rechterkant voor alle kaarten. Ik kwam tot de conclusie bij de 'Kracht kaart' nr. 11. Dus -en dat terwijl het dus nog vroeg in de ochtend is...- ik op zoek naar de Kracht in mezelf om te gaan esoterien. Crowley was volgens mij pas benaderbaar op het moment dat je op een niveau was gekomen waarin je de 'Kracht' kaart in jezelf hebt gerealiseerd. Zoals ik het zie heeft het te maken met een beheersing van de lagere driften in ons. Ik zeg nadrukkelijk beheersing en niet onderdrukken! Want die driften heb je en zal je ook altijd blijven houden. Het gaat er alleen om ze te kanaliseren. Op een dusdanige manier dat hun werking niet meer 'destructief' is, maar als aanvulling gaat werken. Ten goede komt aan het geheel.
Dit is niet simpel. Het Boedhisme spreekt over het 'gif' van de emoties. Dat 'leven in emoties' dus als een vergift werkt in het geheel van de mens. Een mens zal moeten leren hiermee om te gaan. Nu beste lezer, we hoeven maar de wereld van alledag in te kijken om te weten dat we daar als 'mensheid' heel erg ver van af staan. De meeste mensen gaan van de ene emotie over in de andere emotie en denken dat het 'goed' is. Dat dit het bestaan is en accepteren alle negatieve gevolgen ( Oh ja..?..) van die handelingen onder het mom van 'dat hoort bij het leven...'
Mensen die zo denken hebben hoogstwaarschijnlijk nog nooit van Goethe's uitspraak
'Unterscheiden und verbinden,
dass ist Ja das Waere finden'
gehoord.
Afijn. De 'Kracht' kaart geeft m.i. uiting aan dit proces. Mensen moeten op de esoterische weg leren die lagere driften om te zetten. (Transmutatie...Steen der Wijzen...Omzetting lood naar goud...basis Aller Alchemie...Poeh....)
Door deze omzetting komt er zoveel opbouwende energie vrij dat het fysieke lichaam steeds beter leert om te gaan met de 'fijnstoffelijke trillingen' in zichzelf en het ons omringende 'Heel-Al'.
Amen

Geen opmerkingen: