zaterdag, april 01, 2006

Het leven van alledag bekeken door esoterische ogen

Het begin van een nieuw blog avontuur. Een geweldig medium om van je af te kunnen 'ratelen'. Mijn doel is om in te gaan op esoterische waarneming. Hoe en wanneer ik me hier op dit blog zal uiten is op dit moment nog niet te voorspellen. Nostradamus ben ik niet, gewoon een eenvoudige jongen in een mannenlichaam die veel zelf geschapen belevenissen achter zich heeft liggen en nog steeds zichzelf onbewust 'opzet' om tot nieuwe gewaarwordingen te komen.
Ik ben geen psycholoog en wil ook helemaal die kant niet opgaan met mijn gedachten. Maar ik kan niet ontkennen dat als het op je weg ligt er kennelijk toch een mechaniekje aanwezig is dat 'toestanden' tevoorschijn brengt die schijnbaar nodig zijn om verder te komen. Deze toestanden die op deze manier manifesteren zijn over het algemeen 'onprettig' en roepen een zogenoemde 'doodservaring' op. Althans dat zou het moeten zijn. Nu is zo'n 'doodservaring' niet gelijk van die mate dat je de geest geeft, maar in het nu een mogelijkheid om 'dingen' achter je te laten en te starten met iets nieuws. Dit is het principe van de Tarot kaart de Dood (nr. 13).

Toegegeven het is wellicht niet het leukste onderwerp om mee te beginnen. Toch is deze kaart onlosmakelijk verbonden met het proces groei en iedereen die met esoterie aan de slag gaat - op wat voor manier dan ook - zal met dit soort processen worden geconfronteerd.
Juist het oproepen van 'krachten' verbonden met het esoterisch denken zullen dit proces versnellen.
Daarom waarschuw ik u bij voorbaat. Esoterie is niet leuk. Je krijgt er echt niet meer vrienden door (of je moet het prettig vinden om in van die enge 'zweefkliekjes' rond te hangen en te bazelen over zeepsoorten die je naar een toestand van verlichting wassen).
U merkt het al...op dit weblog ga ik echt mijn mond niet houden.
Esoterie draagt in zich de werkelijke kennis van de waarde 'leven en dood'. Doodgaan is alleen beangstigend, omdat onze Levenskracht (ook wel Kundalini genoemd) opspeelt. Deze Levenskracht bindt ons aan het materiele bestaan, wil dit niet loslaten en jaagt ons altijd maar door het leven heen ...verder...verder....verder. Ook al willen we het niet! Het werkt alleen anders bij lemmingen en mensen die deze diersoort in hun aard hebben-:)

1 opmerking:

Anoniem zei

Bij toeval ontdekte ik dit weblog. Nou ben ik min of meer bekend met esoterische systemen als Tarot etc. Maar ik werd echt getroffen door de kennis en het inzicht wat ik hier aantrof. Im kan me daar volledig in vinden. Subliem!!!