zondag, april 02, 2006

Tarot...wasdah...? En waarom smeren de engelen kaasjes op wolken?

en goeie vraag lijkt me....'Tarot...wasdah...?' U als oplettende lezer snapt natuurlijk direct dat 'wasdah' staat voor 'wat is dat?' of 'zou u mij dat nader kunnen toelichten?'
Turbotaal vervormingen zoals dat heden ten dage veel voorkomt kunnen wel kernachtig zaken weer geven. Maar genoeg over turbotaal. It's time for: Tarot taal!
Gisteren had ik al kort gesproken over de Tarotkaart 'de dood' met getalnummer 13. Nummer 13, het ongeluksgetal in de volksmond. Maar ook Jezus en de 12 discipelen. Tenminste als je Jezus daarbij optelt. Het getal 12 is de Tarotkaart 'de Gehangene'.
Graag maak ik gebruik van zogenaamde vrije associatie. Ik weet dus van tevoren nooit waar ik uitkom met mijn verhaal. Maar als ik zo aan die discipelen zonder Jezus denk dan dien ik vast te stellen dat ze dus zonder Jezus 'hingen'... Hangen tussen tussen Geest en Materie. Op de kaart ziet u dat de benen het getal 4 uitbeelden. Vier staat voor 'vorm', 'materie', 'vormdenken'. Het denken kan niet zonder vaste vormen uit de voeten. Het is stagnatie in de materie. Zo even kort samengevat.
Het getal Drie, wat ook terug te vinden is in de persoon die u aan een Ankhkruis ziet hangen, geeft uiting aan de drie-een-heid die in alle verschijningen terug te vinden is. Deze drie zit in de armen, welke een driehoek vormen.
Drie is verder de quintaessentia van het getal 12, te weten 1 + 2 = 3. Een nummerologische manier om met getallen om te gaan.
Wat dus in hoofdlijnen tot uiting komt in de gehangene is de 'spanning' tussen het 'geestelijke, fijn stoffige, vormloze' en de 'materie, het niet los van een vaste vorm kunnen denken'.

Kunt u het allemaal nog een beetje vormen ;-)?Je zou dus kunnen stellen dat de discipelen de Jezus figuur nodig hadden om tot 'transformatie' te komen, want met Jezus erbij is hun getalswaarde 13, de Dood, de transformatie.
Zonder Jezus zijn ze als groep onmachting juist te handelen. Door hun discipelschap hebben ze 'Kennis' opgedaan van andere Werelden van Bestaan, van de meerdere trillingsniveaus buiten zich en derhalve de mogelijkheid dat ook in zichzelf te realiseren. Maar doordat de wereld van de vaste vormen nog steeds hun denken beinvloed kunnen ze daar toch niet los van komen. Dat is een tragisch lot!
Indien een mens langdurig binnen zo'n spanningsveld is opgesloten zal men ongetwijfeld ernstig ziek kunnen worden. Je moet je voorstellen dat je in een doorlopend conflict met jezelf leeft. Enerzijds Kennis hebben en anderzijds er niet mee kunnen handelen.
Nu ben ik niet 100% full proof Bijbelvast, maar veel van die discipelen hebben er in mijn ogen niet zoveel van gebakken. Nu schuilt ook het ontzagwekkende gevaar hier van geschiedenisvervalsing. De Kerk heeft zich zo ontzettend schuldig gemaakt aan geschiedenis vervorming en dat alles om de Macht naar zich toe te trekken. Dit heeft ervoor gezorgd dat veel wat er tentijde van de Magus Jezus heeft plaatsgevonden onzettend verwrongen in onze tijd terecht is gekomen. Dus laat ik me matigen met mijn oordeel.
Maar numerologisch gezien 'hingen' de discipelen tussen tussen 'Hemel en Aarde'.
Dus als u zo'n soort 'zoeker' bent...misschien smeren ze nog steeds wel lekker kaasjes op hun wolkjes?

Geen opmerkingen: