zondag, april 09, 2006

Tarot...mijn ontmaagding!

Ik kwam op het heksenforum, in de Tarot afdeling, en las dat iemand daar als antwoord gaf dat je 'iemand ruw de kaarten moest uitleggen (misschien wel voorlezen uit een boekje van iemand die het ook niet echt weet...) en dan maar zijn eigen verhaal moest laten invullen.
Tja...zo kan Pipo de Clown het ook!

Ik kan me nog goed herinneren wat er in mij gebeurde toen ik voor de eerste keer met Tarot kaarten werd geconfronteerd. Ik kan het niet anders omschrijven als 'Wauw...dit heb ik mijn hele leven gezocht'. Zonder me dat goed te beseffen wat een levensveranderde invloed dat ene moment had op dat moment en zonder Kennis van wat voor kaart dan ook, voelde ik 'het ware' erin. Ik wist in een besef dat dit 'iets' voor mij was.
Dat besef heeft me nooit meer los gelaten. Ik kon ook niet voorzien wat het esoterisch denken verder voor een invloed op mijn leven zou hebben. Stellen dat het me heeft veranderd dat kan ik niet, want volgens mij kunnen mensen niet veranderen. Wel kan de 'werkelijke inhoud' zichtbaarder worden bij ieder nieuw inzicht.

Uiteindelijk draait het m.i. hier om: het verwerven van nieuwe inzichten.

Deze gedachte komt bijvoorbeeld ook zeer sterk tot uiting in de Yoga-Sutras van Pantanjali. Dit zijn geen geschriften voor mensen die nog op het Pipo de Clown nivo bivakkeren. Maar deze Sutras dragen werkelijk alles in zich om een Mens te helpen de schillen van de spreekwoordelijke ui te halen en stap voor stap tot een dieper inzicht in het Heel-al en derhalve in zichzelf te komen.

Afgelopen zomer ben ik voor de eerste keer in deze geschriften gedoken en nu mag u gerust weten dat ik een persoon ben die best wel met beide benen in de wereld sta en door mijn omgeving ook tot pragmatisch handelen wordt gedwongen (dit zeg ik met een big smile...), maar in de weken dat ik met de Sutras bezig was begon ik te beseffen hoe werkelijk het is 'dié meerdere werelden- en mogelijkheden van Bestaan'.

Ik was werkelijk serieus in mijn gedachten om die stap te gaan nemen en de aardse wereldlijkheden achter me te laten. Gelukkig voor mij en mijn omgeving 'ebte' dat weer weg en begon ik me te beseffen dat in een Mens ook 'getijdenwerkingen' zijn en dat ik wederom een 'top beleving' heb gehad van een aantal weken waarin Kennis, Weten werd.
Nu, bijna een jaar later, ben ik nog steeds dankbaar voor die inwijding en bemerk dat ik mijn Leven toch wéér anders heb ingericht om tot een zuiverder denken te komen!
Ik spreek nu 25 jaar na mijn 'ontmaagding':-)

Geen opmerkingen: