woensdag, augustus 25, 2010

I Tjing 24. Foe / Het keerpunt, De Terugkeer

Vandaag was mijn ochtend worp weer hexagram de Terugkeer, zonder bewegende lijnen. Gisteren had ik het ook. Herstellende van een aanval van darmkrampen door het eten van slecht voedsel. IK heb me gisteren enorm gematigd. Geleefd op het eten van een paar kleine stukjes Emmentaler kaas en een paar zoute pinda’s. Ik had ook geen honger. Verder veel sapjes gedronken. Het herstel zet zich wel in. Ik voel me een stuk beter nu.

Anderzijds ben ik ook gaan kijken naar andere plekken in de Dominicaanse Republiek. Ik wil meer zien en heb contact gezocht met een locatie in Las Terrenas op het schiereiland Samana.

Iets anders kan ik me op dit moment niet bedenken. Hernieuwing is het kernwoord in dit hexagram. Hernieuwing is mijn doel van het begin geweest. De reden dat ik hiernaar toe ben getrokken. Geen vlucht, maar ik had de diepe drang mezelf in een andere veld van werkzaamheid te zetten. Het leven in Nederland, was vanuit mentaal oogpunt, te beperkt geworden. Ik zag geen mogelijkheid om daar nog iets te veranderen in mijn wereld. Het was een eindeloos rondlopen in het zelfde cirkeltje. Uiteraard ben ik me terdege bewust dat je jezelf meeneemt. Wellicht had ik mezelf in Nederland ook hieruit kunnen werken. Maar mijn wil was gericht op nieuwe landen, nieuwe mensen en het onverwachte.

Hernieuwing dus in velen facetten Meer heb ik nu niet toe te voegen.

Geen opmerkingen: