donderdag, augustus 19, 2010

Kanker esoterisch bekeken

Ik zag in de statistieken dat een persoon met die vraag op mijn weblog was gekomen: Kanker esoterisch bekeken. Door persoonlijke omstandigheden heb ik al veel hierover lopen te denken. In het verleden is het ook al vaker onderwerp van gesprek geweest. Deze verschrikkelijke ziekte die zoveel levens verwoest. Ik snap tevens dat het een heikel thema is en als medici mijn gedachten lezen zullen ze dit ongetwijfeld naar de vuilnisbak verwijzen. Maar dit komt omdat medici niet verder kijken dan het vlees, de botten, de ingewanden, organen en hersenen die het vleselijke lichaam gaande houden. Ze houden geen rekening met de entiteit die in dit lijf huist.

En daar stoelt ‘het’ uiteindelijk. Het lijf kan uiteraard door allerlei uiterlijke toestanden worden aangedaan. Denk aan ondermeer de slachtoffers van Tjernobyl. De gevolgen van deze ramp zijn navenant op het gebied van kanker. Ongetwijfeld zullen er veel meer voorbeelden genoemd kunnen worden waar schijnbaar deze link gelegd kan worden naar deze ziekte.

Ik kan u adviseren de boeken van Jane Roberts, De Seth boeken te gaan lezen. Allemaal. De Seth boeken welteverstaan. In deze boeken wordt ook ingegaan op dit soort onderwerpen. Uiteraard zijn er nog veel meer esoterische werken die de eigen verantwoordelijk over je leven beschrijven. Maar Jane Roberts heeft het voor mij in ieder geval glashelder neergeschreven.

Iedere entiteit is verantwoordelijk voor zijn eigen leven. Nergens anders kan een schuld worden neergelegd. De situatie waarin je je bevindt is een eigen schepping, bewust of onbewust. Er is geen escape denkbaar.

Kanker is een tegendraadse cel. De kankercel draait de verkeerde kant op ten op zichte van gezonde cellen. Vanuit energieniveau bekeken is het dus een verkeerde energie die in het lijf actief gaat worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat als een entiteit jarenlang worstelt met dezelfde problematiek er in zijn energetisch lichaam langzaam maar zeker een vaste kern of wellicht een gat vormt. Ik weet uit ervaring dat mensen gaten in hun energetisch lichaam hebben. Ander benoemen dit als aura. Doch dit woord heb ik op de één of andere manier de schurft aan gekregen. Want er wordt zo mee gekoketteerd in zweef centra dat ik het verder niet zal gebruiken. Die gaten trekken dus verkeerde energie aan. Wellicht te vergelijken met het gat in de ozon. Onder zo’n gat leven geen ook negatieve bijeffecten.

Indien dit dus velen jaren voortduurt, leven in zo’n situatie van dis-balance kan dit gaan uitwerken op het lijf en plotseling heb je dan kanker.

Er is natuurlijk veel over te zeggen verder. Waarom hebben die mensen in Tjernobyl dan allemaal kanker gekregen. De reden hiervan kan liggen in groepskarma. Groepen mensen die door ongeveer gelijkwaardige karmische toestanden worden aangetrokken om een zelfde soort ervaring mee te maken. Maar nogmaals Jane Roberts verteld hier meesterlijk over.

Omdat ik in mijn naaste omgeving dus ook hiermee te maken heb gehad, recentelijk, voelde ik toch de behoefte hier over te schrijven. Kanker is dus iets wat we zelf maken door onverhandelde zaken. Wellicht komt u in uw leven ook telkens op eenzelfde punt uit waarin u precies het tegendeel bereikt van waar u naar heeft lopen streven. We zullen dit niet zo snel vertellen wellicht, maar als u hier goed over nadenkt moet u wellicht beamen dat hier een grond van waarheid in ligt. Doorlopend in onoplosbare conflicten leven met jezelf of met anderen. Nooit de schuld bij jezelf zoeken. Ga zo maar door. Allemaal negatieve energie die u zelf genereert! Alleen U bent bij machte dit te doorbreken. Naarmate u ouder wordt zal het steeds moeilijker worden omdat uw zijn wordt gevormd in de loop der jaren. Het is dus belangrijk om u zelf eens goed onder de loep te gaan nemen. Dan nog loopt u ook dit risico. Het hoort nu eenmaal bij het leven en de dood.

Wellicht zal de mensheid ooit een punt bereiken dat ze niet langer compleet vast zit in wat ‘vorm denken’ wordt genoemd. Dan zullen we beter instaat zijn om de wetten van oorzaak en gevolg te bevatten. Door dit inzicht zullen we ons ook meer gaan realiseren dat het beheersen van onze lagere driften belangrijk is voor wat we zijn en door de hiermee gepaard gaande energetische groei zullen we beter inzien dat we werkelijk ons eigen vleselijk lijf kunnen helpen en ons leven (indien gewenst) langer kunnen laten voortduren.

Ons energetisch lichaam staat nu doorlopend bloot aan allerlei aanvallen van buitenaf omdat we ons zelf kwetsbaar hebben gemaakt door het leven in ‘vorm denken’ en de daarmee gepaarde afhankelijkheid van onze driften met de daarbij behorende ziekten, ruzies, afgunst, egoïsme, valsheid, ontrouw, vraatzucht, verslavingen en meer van dit schoons.

Een oud cliché geldt hier zeker “Verbeter de wereld, begin bij jezelf!”

Met respect voor alle mensen die lijden aan deze verschrikkelijke ziekte uiteraard.It sucks!

Geen opmerkingen: